![]() |
Foto : Porsche |

Også i kabinen er der sket store forandringer. Hvor den oprindelige Boxster var intim i sin størrelse, skulle den nye være mere gavmild med interiør-plads. Kabinen er umiddelbart et redesign af kabinen i den nye 911. De øgede pladsforhold er mulige idet den nye Bozster har større akselafstand og større sporvidde, imponerende at Porsche trods vokseværket, har formået at slanke den nye model med 80 kg.

Den nye Boxster vil i standardudgaven have en 2,7 liters motor med direkte indsprøjtning. Med brug af avancerede brændstofbesparende systemer, vil den nye motor være mindre tørstig, på trods af at den udvikler 265 hk. Boxster S vil fortsat anvende en 3,4 liters motor, som nu har lidt flere kræfter og yder 315 hk. Begge modeller vil kunne leveres med 6 trins manuel eller Porsches 7-trins pdk automatgearkasse. Det forventes at basis Boxsteren vil klare de første 100 km/t på ca 5,4 sekunder, mens Boxster S vil klare samme sprint på 4,7 sek.
Ifølge de første udmeldinger vil der altså igen være 6-cylindrede motorer i Boxster, måske er de 4-cylindrede motorer ikke helt klar. Eller er der noget om snakken, når der spekuleres i, at Porsche vil lancere en model under Boxsteren... Det kunne være ret interessant....
Porsche Boxster præsenteres endeligt på biludstillingen i Geneve i marts.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar